Vhodný pitný režim pre budúce mamičky

Vhodný pitný režim pre budúce mamičky

Prečo je dôležité dodržiavať pitný režim v tehotenstve?

–          Predchádzame ním závažným zdravotným komplikáciám akými sú napríklad únava, zápcha, nadúvanie, podráždenie, bolesti hlavy a problémy s pečeňou a obličkami.

smoothie


–          Dopravujeme živiny budúcemu dieťaťu

–          Zabraňujeme predčasnému pôrodu

–          Predchádzame a bránime dehydratácii budúceho dieťaťa

–          Je dôležitý pre tvorbu materského mlieka

–          Pomáha odplavovať z nášho tela odpadové látky

–          Bránime ranným nevoľnostiam

Koľko tekutín by sme mali prijať v období tehotenstva v priebehu jedného dňa?

Podľa odborníkov by sme v čase tehotenstva mali prijať najmenej 1,8 litra tekutín v priebehu dňa plus jeden pohár vhodnej tekutiny za každú hodinu aktivity. V priemere by sme teda mali vypiť 2,5 až 3 litre tekutín v priebehu dňa. Do týchto tekutín rátame aj polievky, mlieko a tekutiny obsiahnuté v ovocí a zelenine. Tieto by však nemali tvoriť hlavný zdroj pitného režimu, ale mali by byť len jeho doplnkom.

těhotenství

 
Aké tekutiny sú vhodné v období tehotenstva a čomu sa treba vyhnúť?
Vhodné tekutiny– Pitná voda, balené dojčenské a pramenité vody, ovocné šťavy a zeleninové šťavy, ktoré riedime vodou. Okrem nich sú vhodné aj nesladené čaje najmä ovocné, nesýtené a bez kofeínové nápoje a minerálne vody so zníženým obsahom sodíka. Vhodným nápojom je aj mlieko a mliečne nápoje.

nápoj

Nevhodné tekutiny– Alkoholické nápoje, surové mlieko, nápoje s vysokým obsahom kofeínu teda káva a čierny čaj.

Načo by sme si mali dávať pozor?

1.       Nemali by sme vypiť viac ako dva poháre kávy alebo iných nápojov obsahujúcich kofeín za jeden deň.

2.       Minerálne vody by mali tvoriť len 5 percent z celkového denného príjmu tekutín a ich mineralizácia by nemala presiahnuť 1500mg/l.

3.       Pri  nepasterizovaných ovocných a zeleninových šťavách si všímame ich zdroj, najlepšie je ak si ich doma pripravíme samé.

4.       Pozor si treba dávať aj na bylinkové čaje, niektoré z nich sú pre budúce mamičky nevhodné. Patria k ním napríklad feniklový čaj, ale aj nápoje obsahujúce aloe vera, levanduľu a šalviu.

5.       Tekutiny by sme mali prijímať v pravidelných časových intervaloch a v menších množstvách, čo znamená , že by  sme nemali prijať veľké množstvo tekutín naraz.

Vhodný pitný režim pre budúce mamičky
Ohodnoťte příspěvek